Beste damvrienden,

Heugelijk nieuws! Op dinsdagavond 8 augustus komt wereldtopper GMI Martijn van IJzendoorn naar IJsselstein voor een kloksimultaan. Deze simultaan wordt mede mogelijk gemaakt door Heritage Auctions Europe. We spelen zoals altijd in De Oase (Benschopperweg 342, 3401BZ IJsselstein) en beginnen om 19:45. Het speeltempo bedraagt 60 minuten voor de eerste 50 zetten, en daarna 30 minuten voor de rest van de partij.

Deze simultaan in IJsselstein is onderdeel van Martijn's voorbereiding op de wereldrecordpoging kloksimultaan die hij op zaterdag 16 september in Gouda gaat doen. Dat record staat nu op 45 tegenstanders en is in handen van tienvoudig wereldkampioen Alexander Georgiev. Martijn gaat het opnemen tegen maar liefst 50 deelnemers! Er waren op 6 juni al 35 aanmeldingen. Wil je nog meedoen met deze wereldrecordpoging en heb je een FMJD-rating van tenminste 1850? Meld je dan aan via email bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bij Dick van IJzendoorn 06 – 53508754.

Maar Martijn oefent dus eerst bij ons in IJsselstein tegen de leden van Zenderstad. Ben je lid van de UPDB en lijkt het je leuk om aan deze oefensimultaan mee te doen? Geef je dan op bij Ed Kok (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Deelname is gratis. Er zijn in totaal 30 plaatsen beschikbaar. De spelers van Zenderstad komen hier het eerst voor in aanmerking. De voorlopige deelnemerslijst vind je hier op Toernooibase.

Om het voor Martijn een goede oefening te laten zijn, hanteren we een minimale KNDB rating van 1050 voor spelers van buiten Zenderstad. Ook vragen we iedereen te noteren en de notatie achteraf te delen. Er zijn notatiebiljetten in duplo beschikbaar.

Op naar een mooie damavond!

namens de organisatie van damclub Zenderstad:

Koos van Amerongen
Ed Kok, 06-53970544