laura kampioen

Laura Timmerman Nederlands kampioen vrouwen!!

In de superspannende laatste ronde van het NK Vrouwen hield Laura haar zenuwen goed onder bedwang en wist te winnen in de laatste ronde. Daarmee hield Laura haar achtervolgers op achterstand en werd voor de eerste keer Nederlands kampioen bij de vrouwen!!!

Het toernooi was begin deze week nog moeizaam begonnen voor Laura. Haar drukspel leverde de eerste drie partijen slechts remises op. Op de eerste dag met een dubbele ronde sloeg Laura echter tegen de sterke Munkhtuya Nasanbayar genadeloos toe. Met nog overwinningen op Nicole  de Vries en Tanya-Marie Cnossen ging Laura de laatste ronde aan de leiding. Maar er waren nog maar liefst drie andere titelkandidaten want Laura werd op 1 punt gevolgd door de jeugdige Lisa Scholtens en Luise Gabbert en op twee punten door oud Nederlands kampioen Vitalia Doumesh tegen wie Laura de laatste ronde moest spelen.
Met een indrukwekkende overwinning stelde Laura haar eerste Nederlands kampioenschap bij de vrouwen echter veilig. Laura kwam zelf niet in gevaar en kon het vrij passieve spel van haar tegenstandster in een gesloten klassiek mooi weerleggen met nog een fraaie winstpartij.

Een superprestatie van de Zenderstad (en DES Lunteren) speelster !!!