Zenderstad 1 wint Domstadtoernooi

Dinsdagavond 9 april organiseerde damclub Zenderstad het Domstadtoernooi. Naast de achttallen van OG Utrecht en UDG-Vriendenkring speelde Zenderstad met twee achttallen mee! Een primeur in het Domstadtoernooi.

Het werd een gezellige en spannende damavond. Al gauw bleek de kampioenstrijd te gaan tussen favorieten OG Utrecht en Zenderstad 1, ondanks afwezigheid van enkele topspelers. Voor UDG-Vriendenkring en Zenderstad 2 was de taak om zoveel mogelijk zand tussen de wielen te strooien.
OG Utrecht had een goede start met overwinningen van Alfons Ottink op Stef Baerends (Zenderstad 2) en Toys Sheoratan op Cees Kok (Zenderstad 2) terwijl Auke Zijlstra bezig was de stand van Bert Habets (Zenderstad 1) op te blazen.
Kantelpunt in de strijd was echter de overwinning van Martijn Broekman (Zenderstad 1) tegen Henk Doedens (OG Utrecht) waardoor Zenderstad 1 in het spoor van OG Utrecht bleef. Zenderstad 1 kwam vervolgens goed weg met twee maal winst tegen UDG-Vriendenkring (Laura Timmerman tegen Kennedy Krisnadath en Gerard Bakker tegen Evert Muijs). OG Utrecht had minder geluk, op bord 1 kreeg Arne van Mourik geen winstkans tegen Paul de Heus. Een dubbel nadeel voor OG Utrecht omdat bij gelijke stand de winst aan de hoogste borden de doorslag geeft.
In de strijd om de derde en vierde plaats had Jaap Kok (Zenderstad 2) gewonnen tegen Wim Zwanink (UDG-Vriendenkring). Maar Piet Schep maakte in het eindspel een enorme blunder tegen Jan Ongelosono waardoor UDG-Vriendenkring Zenderstad 2 voorbij ging in de stand.

De eindstand:

1. Zenderstad 1 met 12 bordpunten (waarvan 7 op de onderste 4 borden!)
  2. OG Utrecht met 11 bordpunten
  3. UDG-Vriendenkring met 5 bordpunten
  4. Zenderstad 2 met 4 bordpunten

Voor alle uitslagen, de mooie partijen en gemiste kansen zie Toernooibase.

domstad2024