27-11-2021: Overtuigende winst Zenderstad tegen DES Lunteren 4

Met vier overwinningen en vier remises won Zenderstad vrij overtuigend van DES Lunteren 4. De Zenderstad spelers maakten zelf geen directe fouten en straften de fouten van de tegenstander hard af.
Theo van Londen (bord 8) gaf al snel het goede voorbeeld met een verrassende 4 om 3 naar dam. Daarna won Theo gelijk nog een schijf. Zijn tegenstander stribbelde nog even tegen, maar Theo maakte het bekwaam af.
In een gesloten klassiek kreeg Jacco Scheper (bord 6) beide vleugels onder controle. Zijn tegenstander moest naar het kerkhofveld vluchten om aan damzetjes te ontkomen. Jacco kon deze kerkhofschijf geforceerd winnen en maakte het gelijk ook af.
Bij Patrick van der Tol (bord 5) en zijn tegenstander ging het volkomen gelijkwaardig op. Beiden maakten geen fouten in de toch wel lastige stand met remise als resultaat.
Ook een gelijkspel bij Hans Verhoeven (bord 7). Hans leek met een halve hekstelling wat voordeel te hebben, maar zijn tegenstander kon Hans dwingen hekstelling af te breken. Hierna was het voor beiden oppassen geblazen. Hans kon uiteindelijk doorbreken maar zijn tegenstander kon met een mooi offer met achterloop direct remise forceren.
Op bord 5 had Ben van der Linden na een lang tijd gelijk opgaande partij een nadelig eindspel. Zijn tegenstander speelde echter niet de sterkste variant maar offerde direct en liep zo snel mogelijk naar dam. Met een teruggooi door Ben was het gelijk remise.
Op bord 1 troffen de sterkste dammers van Zenderstad en DES Lunteren elkaar. In een, eerst half open en later gesloten, klassiek hield Bert Habets zijn tegenstander onder controle. Na een afgeruilde kerkhof aanval keerden de kansen. Bert zijn tegenstander dacht in zijn tijdnood echter te lang na en vergat de klok waardoor Bert de punten kon bijschrijven.
Op bord 2 had de tegenstander van Ed Kok ook problemen met de tijdsverdeling. Ed liet zijn tegenstander de moeilijke keuzes maken die daar ook lang over na dacht. Nadat de ergste spanningen over leken veroverde Ed het centrum en zijn tegenstander vond geen goed verweer daar tegen. Na een geforceerde 3 om 3 ruil bleef een gewonnen (?) 6 om 6 eindspel voor Ed over die daarin geen fout maakte.
De langste partij van de dag met bijna 80 zetten speelde Piet Schep die met gedegen spel een overmachtseindspel van een dam met 3 schijven tegen een dam met 1 schijf bereikte. De tegenstander had echter de beheersing van een belangrijke diagonaal die Piet zijn schijven nog moeten oversteken en daardoor was het niet te winnen. Maar met de remise was de 12-4 overwinning binnen.