Damclub Zenderstad wint na Domstadtoernooi ook Utrechtse Supercup finale !

Afgelopen mei won damclub Zenderstad voor het eerst in haar bestaan het Domstadtoernooi. Een toernooi waarin de damtientallen rond regio stad Utrecht in een ééndags-toernooi uitmaken wie de sterkste is. Met deze winst plaatse het IJsselsteinse damtiental zich voor de Supercup finale waarin de winnaars van de regiotoernooien Eemland , Heuvelrug, Vechtstreek en Domstad op woensdag 26 juni in het denksportcentrum de Hommel in Utrecht  tegen elkaar uitkwamen.
In een wedstrijd met een finale a la Ajax – Tottenham Hotspur behaalde Zenderstad met een neuslengte voorsprong de winst in deze Supercup op het sterke ADG Amersfoort.
De eindstand was 1. Zenderstad IJsselstein met 13 bordpunten, 2. ADG Amersfoort met ook 13 bordpunten maar een lagere score op de hoogste damborden. 3. UDG Utrecht met 9 bordpunten en 4. DAWO Woudenberg met 5 bordpunten.
Halverwege de avond leek  Zenderstad op kansloze achterstand te staan maar door een score van 9 uit 5 op de hoogste 5 borden en twee nederlagen van de laatste twee partijen van ADG Amersfoort werd ADG  in de slotseconde nog net voorbij gestoken.

Zie ook de website www.damclubzenderstad.nl voor onze damverhalen, standen en animaties.

winnaar supercup 2019