29-02-2020: Zenderstad sluit spannend seizoen af met 4e plaats

Met een 16-4 winst op het combinatieteam van Lent VBI Nijmegen eindigden de IJsselsteinse dammers op een vierde plaats. Lange tijd werd meegestreden om het kampioenschap maar in de tweede fase van de competitie werd steeds nipt verloren van de uiteindelijke nrs 1, 2 en 3. Door grote overwinningen op de andere tegenstanders werden wel de meeste bord punten (146 uit 11 wedstrijden) ooit gehaald.
Patrick van der Tol speelde een fantastisch seizoen, verloor geen enkele partij, en eindigde met 17 punten uit 10 wedstijden als derde van alle 204 dammers op de topscorerslijst. En dat met een wedstrijd (en slechts 1 punt) minder als de  nrs 1 en 2 van de topscorerslijst!

De 16-4 overwinning op  het combinatieteam van  Lent VBI Nijmegen was wel behoorlijk geflatteerd.
Gedegen overwinningen waren er voor Hans Verhoeven en Bet Habets en gelijkwaardige remises voor Jacco Scheper, Ed Kok en Arie Koster.
De jeugd, op de onderste borden van Lent, hield het lang vol maar ging in het laatste speeluur toch ten onder. Theo van Londen kreeg een verwoestende centrumaanval met dam over zich heen. Zijn tegenstandster maakte het echter niet af waardoor Theo nog met remise kon ontsnappen.
Rob de Meij en Patrick van der Tol hadden beide wel het initiatief in hun partij en een licht overwicht in het late middenspel, maar remise leek toch het resultaat te gaan worden. Onder tijdsdruk maakte hun jeugdige tegenstanders echter nog fatale opbouwfouten en daar wisten Rob en Patrick wel van te profiteren.
Bram Bekkers zijn  tegenstander wilde in een spannende 7 om 7 stand nog een doorbraak forceren, maar Bram had zijn verdediging op orde en kon de te ver vooruit-gespeelde voorpost van zijn jeugdige tegenstander met schijfwinst en partijwinst veroveren.
Roald Scheper kwam in een nadelig  klassiek terecht. Zijn tegenstander nam echter een verkeerde ruil waarmee opeens de rollen waren omgedraaid. Roald won direct een schijf en schoof de stand weer vast waar nu zijn tegenstander geen uitweg meer uit had.

Een mooie afsluiting van een mooi seizoen!