18 augustus start nieuwe seizoen jeugd en interne competitie 2020-2021

Dinsdag 18 augustus beginnen we weer met de jeugd en interne competitie voor de senioren. Heb je er ook zoveel zin in? Online dammen is erg leuk maar kan toch niet op tegen het contact dammen. Dinsdag 18 augustus is het dan zover, best wel spannend hoe dat gaat verlopen met de Corona-maatregelen.
Met het bestuur hebben we ook overlegd welke bord-opstelling we gaan spelen. Hierbij moesten we een afweging maken tussen mate van veiligheid en spelplezier. Ik denk dat we dat een goede tussenweg gevonden hebben. We spelen voornamelijk in de grote zaal van de Oase waardoor we ook ruimte hebben voor meerdere opstellingen.
De spelers (jij en je tegenstander) kunnen kiezen uit drie opstellingen:

1. de normale opstelling met 1 bord (dit is toegestaan, zie het “Protocol Verantwoord Dammen”).
  2. een opstelling met twee borden naast elkaar met ieder een vaste set damstenen.
  3. een opstelling met twee borden achter elkaar met ook ieder een vaste set damstenen. Op de site van de schaakbond (klik op deze link) zie je hoe dat eruit ziet.

Als je met je tegenstander een verschillende voorkeur hebt dan wordt gespeeld met de meest gewenste veiligste opstelling (bijvoorbeeld heb jezelf een voorkeur voor a, je tegenstander echter voor b of c dan wordt gespeeld met opstelling b of c).
We spelen niet met een spatscherm, kies dan voor jou partij opstelling c.
Misschien valt het allemaal wel mee met deze verschillende bordopstellingen, maar we beginnen in ieder geval op deze wijze. Een individuele keuze voor een veiliger bordopstelling (afstand 1,5 meter met tegenstander) als normaal bij contact dammen (1 bord) moeten we zeker respecteren en honoreren.

Nog wat praktische zaken:

• we beginnen gelijk de 18e met de interne competitie. We beginnen dus niet met een toernooi, dit om verplaatsingen te minimaliseren.
  • Speeltempo is ongewijzigd: 45 minuten met 1 minuut extra per zet
  • Aanvang is 20.00. Graag aanwezig 19.50 maar niet veel eerder en ga meteen naar de grote zaal.
  • Volg de aanwijzingen van de Corona-functonarissen (Cees, Ton) op