Lotte Smits 3e en Anne Claire Jannink 6e NK Benjamins

Zaterdag 23 mei 2015 waren 24 kinderen tot en met 8 jaar naar Culemborg gekomen voor het NK Benjamins. Vanuit Zenderstad waren Lotte Smits en Anne-Claire Jannink (beiden 8) de vertegenwoordigsters. Het Benjaminstoernooi wordt georganiseerd en geleid door Henk Stoop die dat met veel plezier en enthousiasme al 6 jaar op een rij doet. Het werd een spannend toernooi waarbij soms briljante zetten werden gespeeld maar ook net zoveel keer niet werd gezien dat er geslagen moest worden of men niet wist wat men met een dam zou kunnen doen. Na 9 ronden gespeeld te werden werd Lotte, net als vorig jaar,  keurig derde en kreeg daar  door de sportwethouder van Leerdam een mooie rood/zilveren beker voor uitgereikt.  Anne-Claire werd 6e. Het leuke van dit toernooi is dat iedere deelnemer een beker krijgt dus iedereen ging blij naar huis.

Foto's zijn hier te vinden.

Een verslag van de organisatie is hier te vinden.
Uitslag is hier te vinden.